2015. február 1., vasárnap

12.fejezet - Váratlan hír

Másnap meglehetősen korán értem haza; az utolsó óránk ugyanis elmaradt. Az utóbbi egy hónap vesszőfutása után jól jött egy kis pihenő, mégha véletlenül is jutottunk hozzá (hiányzott a biosztanár), így mindannyian végtelenül boldogan léptünk ki az iskola kapuján. Ám ahogy körülbelül egy órával a hazaérkezésem után megállapítottam, ez sem volt fenékig tejfel. Miután megebédeltem, megfelelő mennyiséget kockultam és mindent megtanultam másnapra, tanácstalanul ültem az ágyamon. Unatkoztam. Jó, nem olyan tragikus fizikaórai unalom volt, de azért elég idegölő, és kifejezetten szokatlan is. Valami furcsa oknál fogva most egyáltalán nem tűnt vonzónak a gondolat, hogy egyedül játsszak, vagy éppen animét nézzek, miközben valami rendkívül gusztustalan és hízlaló kajával tömöm magam, pedig nemrég még elképzelni sem tudtam volna a napomat enélkül. Bár, talán nem is kifejezetten ezekkel a tevékenységekkel volt bajom, hanem az egyedüllel. Társaságra vágytam. De nem Aidenére, aki szokás szerint a szobájában kockult (Khm. Testvérek vagyunk, na!), és nem is Annáéra, aki nemrég szakított Mattel, ezért minden adandó alakalommal szentbeszédet tartott nekem arról, hogy minden pasi egy szemét dög. Nem, én Armin társaságára vágytam. És akármennyire kínos is ezt így beismerni, ez az igazság. Pedig szégyelltem magam miatta. Szégyelltem magam, amiért szánalmas módon minden ötödik percben lecsekkoltam, hogy nem küldött-e valamit a Facebookon. Szégyelltem magam, amiért, csak hogy az idő teljen, elmentem bevásárolni egy kicsit, és direkt olyan chipset és üdítőt vettem, amit ő is szeret. És legfőképp azért szégyelltem magam, mert szinte vártam, hogy Aiden végre elmenjen edzeni, hogy aztán az estét vele tölthessem. Tűkön ülve vártam, hogy becsöngessen, és amikor ez végre megtörtént, olyan boldog hévvel téptem fel az ajtót, hogy magam is meglepődtem rajta. Ő ott állt, a szokásos gyunyoros vigyorával, kötött manósapkája alól kilógó kócos, fekete tincseivel, és én annyira megörültem neki, hogy majdnem a nyakába ugrottam. Hál' isten, az utolsó pillanatban sikerült visszafognom magam. Totál bizarr lett volna. Meg amúgy is, mióta vagyok én ilyen ölelgetős típus?
Gyorsan beljebb invitáltam, de ő továbbra is az ajtóban toporgott, mintha habozott volna. Végül felém fordult.
- Te, mi lenne, ha ma hozzánk mennénk? Ma senki sincs otthon.
- Felőlem - vontam meg a vállam - Úgyis meg akartam nézni a konzolaidat. De - tartottam fel az ujjam - akkor te gondoskodsz a kajáról!
- Persze - nevetett, én pedig rekordsebességgel kabátot, cipőt, sapkát és sálat vettem, aztán vele együtt kiléptem a havas utcára. Továbbra is nagyon hideg volt; meglátszott a leheletünk a levegőben, és ösztönösen felnyúltam, hogy még jobban ráhúzzam a fülemre a sapkám. Felnéztem Arminra: neki nem volt nagyon éles a hőmérsékletváltozás, hiszen szinte be sem jött a házba, de az orra kipirosodott a csípős széltől.
- Nos - szóltam hozzá - Vezess!
Mosolygott, és belém karolt. Természetes, ösztönös mozdulat volt, de egy pillanatra megdermedtem tőle. Ennek ellenére csak követtem, mintha mi sem történt volna. Ha ő nem érzi úgy, hogy bármi baj lenne ezzel, akkor miért lennék én az ünneprontó? Elmentünk a sarokig, aztán kikanyarodtunk a főutcára. Autót egyáltalán nem láttunk (amúgy sem sok jár errefelé), de még a járdán lévő vékony hóréteg is érintetlen volt. Az emberek nagy többsége úgy látszik, megijedt a hirtelen hidegfronttól, és inkább otthon maradt. Pár percig még gyalogoltunk, csupa-csupa ismerős ház éz kert között, aztán Armin hirtelen megtorpant, és az előttünk álló épületre mutatott.
- Ez az.
Csak néztem, és nem tudtam eldönteni, hogy röhögjek, vagy inkább a fejemet fogjam. Armin lepillantott rám, és felvonta a szemöldökét.
- Mi az?
A fejemet csóváltam.
- Emellett a ház mellett minden egyes nap elmegyek suliba menet. Mikor is költöztetek ide?
- Augusztus végén.
- És hogy a fenébe lehetséges, hogy mi csak októberben találkoztunk?
- Hmm... jó kérdés. Bár, egyikünk sem kifejezetten extrovertált, szóval ha belegondolunk, elég kicsi volt az esélye, hogy összefussunk az utcán. Meg ha esetleg találkoztunk is, emlékeznél te egy random emberre, akivel elmentetek egyás mellett?
- Igaz - bólintottam, és a ház felé fordultam. Azért titkon örültem neki egy kicsit, hogy már eleve tudom, hol van pontosan. Ha mondjuk valami számomra idegen utcában lenne, az én tájékozódási képességemmel hetekbe telne megtanulni az utat.
Armin elfordította a kulcsot a zárban, és benyitott az előszobába. Miután levettük a cipőt és a kabátot, körülnézhettem egy kicsit. Az épület belül pont olyan letisztult és modern volt, mint kívül, a falak hófehérek, néhol vörösesbarna fa borítással, a lábunk alatt puha padlószőnyeg. Igazi álomotthon volt, de ennek ellenére nem éreztem magam feszélyezve. Ez az "én házam a tiéd is" értékrend már nem csak Armin részéről működne?
Közben ő elpakolta a cuccainkat, aztán intett, hogy kövessem. Egy meredek lépcsőn vezetett fel, amely a felső (a másiknál lényegesen kisebb) szintre vezetett. Kizárásos alapon elég jól ki lehetett találni, melyik az ő szobaajtaja: Alexyé ugyanis mindenféle ősrégi, színes matricával volt teleragasztgatva. Megmosolyogtam a dolgot, de inkább nem kommentáltam.
Szöszmötölt egy kicsit a zárral, aztán határozottan benyitott a szobájába. Az elém táruló látvány minden várakozást felülmúlt. A helység valódi kocka/gamer/otaku paradicsom volt. Hol is kezdjem? A falak játékok, sorozatok és animék posztereivel borítva. Az asztalon egy iszonyúan profi, hatalmas monitorral rendelkező számítógép. A helységben  körben sok sok polc, különböző játékokkal telepakolva. Egy kisebb emelvényen egy nagy képernyős HD tévé, hozzácsatlakoztatva vagy hatféle különböző konzol. Az asztal előtt gurulós, fekete bőrrel bevont főnöki szék. Az ablak alatt hatalmas, fehér ágy, a legvastagabb matraccal, amelyet valaha láttam.
- Wow - csak ennyit tudtam kinyögni.
- Nem semmi, mi? Még itt van ez is - húzott ki egy fiókot, amely a körülbelül 10 féle kézi konzolját, és a hozzájuk való játékokat tartalmazta. Vigyorgott hüledező arckifejezésemen.
- Anyám szinte imádkozott, hogy a költözésben elvesszen belőlük valamennyi, de sajna nem jött be neki. Azt meg várhatja, hogy selejtezzek! Mind hozzám tartozik, eszemben sincs megválni tőlük. Tényleg, nem akasz leülni? - megfordította a főnöki széket, aztán bosszankodva felsóhajtott.
- Hihetetlen. Elmegyek itthonról egy pár percre, és ez a kis piszok rögtön elfoglalja a helyemet. Na, ébresztő - bökte meg a székben lévő valamit (?). Aztán felkiáltott - Héééé, a kezem nem játék! Ne harapj már! Ezio!
Na, ekkor döntöttem úgy, hogy megnézem mi is folyik itt. Megkerültem a széket, és megláttam a benne terpeszkedő tündéri kiscicát, aki meglehetősen el volt foglalva az Armin keze elleni véres hadjárattal. Amikor meglátott engem, az idegent, egy pillanatra megállt, és rámszegezte hatalmas, világoskék szemeit. Armin ezalatt kiszabadította a kezét, és fájdalmas arccal fújogatni kezdte. A cica meg csak bámult rám, mintha felmérne, aztán hirtelen kiugrott a székből, és felágaskodott a lábamra.
- Jaaaj - nevettem - Ez ezt jelenti, hogy felvehetlek? Na gyere - óvatosan megfogtam, és magamhoz öleltem. Nagyon pici volt, hosszú, selymes szőre tette ki a teste nagy részét. Amikor megvakargattam a füle tövét, vonakodva dorombolni kezdett.
- Nem is mondtad, hogy van macskátok - fordultam Arminhoz - Nagyon aranyos.
- Igen, az. Múlt hónapban kaptunk Alexyvel. Mindig is szerettünk volna egyet, de az előző lakásunk nagyon kicsi volt.
- Értem. Jól hallottam, hogy Eziónak* hívják? - kuncogtam - Miért érzem úgy, hogy nem az öcséd találta ki ezt a nevet?
- Ne is mondd! Vagy egy hétig veszekedtünk, mire eldőlt. Ő Kasmírnak akarta elnevezni - fintorgott - Egy fiú macskát! Végül piszkos módszerekhez folyamodtam, és betanítottam, úgyhogy mostmár csak erre hallgat. Alexy kénytelen volt beletörődni.
- Te kis cseles - mosolyogtam, a cicát simogatva.
- Egyébként furcsa, hogy ilyen barátságos veled. Általában félni szokott az idegenektől. Lehet, hogy a méretedből megállapította, hogy nem vagy veszélyes - cukkolt.
- Honnan veszed te azt? - néztem fel rá a legördögibb ragadozó-tekintetemmel.
- Húha, most derül ki, hogy egy yanderét** hoztam haza? - hőkölt hátra színpadiasan - Végül is, logikus, túl tökéletes lenne ez az egész, ha nem lennél pszichopata, vagy valami hasonló.
Gyomron öklöztem, mire félig nevetősen feljajdult, és összegörnyedt, úgyhogy (még jobban) össze tudtam kócolni a haját. Na ezt már nem hagyhatta megtorlás nélkül, két irányból pont ott bökött oldalba, ahol tudta, hogy csikis vagyok. Felvisítottam és összerándultam, de ő nem kegyelmezett, addig csikizett, amíg már majdnem megfulladtam a nevetéstől. Végül totál borzosan és gyűrötten ültem fel, és akkor még nem is beszéltünk a macsekról, aki szemmel láthatólag mélységesen megbotránkozott a viselkedésünkön.
- Én győztem - vigyorgott rám Armin diadalittasan.
- Csaltál - húztam össze a szememet - Különben is, úgy könnyű, ha már ismered a gyenge pontomat.
- Ez van - tárta szét a karját mosolyogva, én pedig annyiban hagytam a dolgot. Hát lehet arra haragudni, akinek ilyen gödröcskéi vannak?
- Na, nézünk valamit? - vetette fel végül - Ketyeg az óra.
- Ja, persze. Apropó, idő, anyáék két nap múlva hazajönnek. Gondolom, ez hatással lesz a találkozásainkra... kicsit le fognak rövidülni. Bocsi - néztem rá kicsit félve.
- Ugyan, nem gáz. Azt azért mégsem várhatom el, hogy mindig csak te legyél otthon. Én is csak most tudtam először ilyen alkalmat találni. De, ha már így van, ne is vesztegessük tovább az értékes időt. Mi legyen? Walking Dead, Breaking Bad... - kezdte a felsorolást, én pedig önkéntelenül elmosolyodtam. A két sorozat címe egymás mellett úgy hangzott, mint valami mondóka.
Végül a Breaking Bad mellett döntöttünk, Armin átnyomta pendrive-ra, úgyhogy nagy képernyőn néztük. Kaja is volt, ahogy azt megígérte, sőt, valahol a mélyhűtőben még dobozos fagyit is találtunk! És hát, mi egyébre vágyhatna az ember ilyenkor decemberben? Az ágyán kuporogva (Ezio is befészkelte magát mellém) néztük egyik részt a másik után, én pedig már meg sem lepődtem, amikor Armin közelebb csusszant, és fél karral átölelte a vállamat. Mindent meg lehet szokni. Nem mintha kellemetlen lenne. Körülbelül másfél órát maradtam náluk, aztán, amikor úgy ítéltem meg, hogy Aiden is nemsokára hazaér, kénytelen-kelletlen elbúcsúztam. Armin  felajánlotta ugyan, hogy elkísér, de mivel nagy lett volna a kockázata, hogy a bátyám meglátja, inkább elutasítottam.
De azért, a pár peces hazaút során komolyan elgondolkoztam ezen az egészen. Mióta titkolózom ennyire Aiden előtt? És legfőképpen, miért? A nem mindennapi, kissé bizarr szituáció lenne az oka? Vagy az, hogy nem akarom, hogy az higgye, elveszem tőle a legjobb barátját? Hirtelen eszembe jutottak Lisander szavai: "Ami nem számít, azt minek titokban tartani?" Lehet, hogy az Arminnal eltöltött esték túl sokat jelentenek nekem ahhoz, hogy Aiden miatt veszélyeztessem őket? És ha ez igaz...mégis, miféle testvér vagyok én?
Gondolatmenetemet megszakította a felismerés, hogy hazaértem. A ház világos volt: Aiden tehát megelőzött. A lehető legtermészetesebben próbáltam besétálni az előszobába, és bezárni magam mögött az ajtót. Hangtalanul akasztottam fel a kabátomat és indultam el a szobám felé. Már félúton járhattam, amikor a bátyám ajtaja kinyílt, és ő kidugta rajta kócos, szőke fejét.
- Szia, Zo! - köszöntött - Hol voltál?
- Annáéknál - hazudtam habozás és szemrebbenés nélkül. Pont ezért, neki eszébe sem jutott megkérdőjelezni a szavaimat. A lehető leggyorsabban lezártam a beszélgetést, és becsaptam magam mögött a szobaajtóm. Undorodtam magamtól.
Lehevertem az ágyamra, és a kezembe vettem a telefonomat. 4 nem fogadott hívás? Fura. Azért Aiden szólhatott volna, hogy csörgött... De ki hívhatott ennyiszer? Rányomtam az értesítésre, és elkerekedett a szemem, amikor megláttam a feladót. Anya volt az. Pedig világosan megbeszéltük, hogy a drága telefon miatt csak vészhelyzetben hívjuk egymást. Úristen, mi történhetett? Villámgyorsan beléptem a névjegyzékbe, és már majdnem rányomram anya számára, amikor újra csörgött a telefon. Ő volt az.
- Szia, anya - szóltam bele kicsit rémülten.
- Kicsim! - hallottam a hangját a készülékből - Végre el tudtalak érni!
- Mi az, mi történt? - sürgettem.
- Hát, nem is tudom, hol kezdjem. Apád leesett a lépcsőn...
- Jézusom, jól van?
- Őszintén szólva, nem. Eltört a medencecsontja - nyögte ki anya.
- Jaj ne! Beszélhetek vele?
- Attól tartok, nem. Még a kórházban van, és pár napig bent is tartják, amíg meg nem bizonyosodnak, hogy nem lesz még nagyobb baj. Jaj kincsem... az a helyzet, hogy így nem tudunk hazamenni.
- Most az nem számít, az a fontos, hogy meggyógyuljon. De mégis... Mennyi időről van szó?
Anya nagyot sóhajtott, nehezére esett kimondania a következő szavakat: - Egy hónap.
- M-micsoda? De hiszen azt mondtad, hogy pár nap, és kiengedik!
- Igen, de a biztosító nem fizeti a visszautat - mondta letörten - Itt kell maradnunk, amíg meg nem gyógyul.
- De hát... Aiden elutazik a jövő héten! Mi lesz így velem? - fakadtam ki. Tudtam, hogy rettenetes dolog csak magamra gondolnom, amikor apa súlyosan megsérült, de  nem bírtam tovább.
- Nem tudom - Anya hangja sírósra változott - Ne haragudj...
- Hé, nehogy elbőgd magad nekem! - ijedtem meg - Erősnek kell lenned, és támogatnod apát. Én megleszek. Aiden sítábora csak egy hetes, nem nagy ügy. Eddig is simán megoldottam mindent. Aztán, ott vannak a barátaim is. Nem leszek egyedül - nyugtattam.
- Biztos, hogy minden oké?
- Hát persze. Majd szólj ha lesz valami újabb fejlemény.
Letettük, én meg csak ültem ott, a falat bámultam, és azon gondolkoztam, hogy miért van az, hogy minden nap többször hazudok, mint ahányszor igazat mondok.



* Ezio Auditore da Firenze: Az Assasin's Creed egyik főszereplője.
** yandere: olyan karakter, aki aranyosnak és kedvesnek tűnik ám egyszercsak kirobban belőle vérengző, pszichopata énje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése